Informujemy, ze w celu optymalizacji tresci dostepnych na naszej stronie i dostosowania ich do Panstwa indywidualnych potrzeb korzystamy z plików cookies. Aby dowiedziec sie wiecej, czym sa cookies, w jaki sposób z nich korzystamy oraz jak je usunac, sprawdz nasze Oswiadczenie o cookies.
Kontynuujac przegladanie strony, bez zmiany ustawien dotyczacych plików cookies wyrazasz zgode na korzystanie z cookies.




narzedzia
  • A
  • A
  • A
  • rozmiartekstu

2,9% mniejsze zużycie paliwa

Testy Millbrook w zakresie poziomu zużycia paliwa

2.9% mniejsze zużycie paliwa

Na dwóch ciężarówkach Volvo FM440 zgodnych z normami Euro V, załadowanych do 75% ładowności pojazdu każda (około 32 000 kg) i na dwóch ciężarówkach Iveco Eurocargo 75E16 EEV zgodnych z normami Euro V, załadowanych do 50% ładowności pojazdu każda (około 6,2 ton), przeprowadzono porównawcze testy zużycia paliwa w ramach serii testów zużycia paliwa w warunkach jazdy na autostradzie. W obu samochodach w silniku zastosowano olej Mobil Delvac 1™ LE 5W-30, a w tylnym moście – Mobilube 1™SHC 75W-90. Jeśli chodzi o przekładnie, w Iveco zastosowano Mobilube 1™ SHC 75W-90, a w Volvo użyto syntetycznego oleju do przekładni V30 Mobil Delvac™. Przy zmianie tylko oleju na Mobil Delvac 1 LE 5W-30 osiągnięto zmniejszenie średniego zużycia paliwa1 o 1,8%. Potwierdza to, iż w przypadku Mobil Delvac 1 LE 5W-30 stworzyliśmy zaawansowany olej do wysokoobciążonych silników wysokoprężnych, który nie tylko spełnia wymagania techniczne obecnych i przyszłych silników, ale posiada też większy potencjał w zakresie zmniejszenia zużycia paliwa. W testach zaobserwowano statystycznie istotny wpływ olejów syntetycznych na obniżenie zużycia paliwa, porównując te oleje z produktami mineralnymi, przy czym średni spadek zużycia paliwa wyniósł odpowiednio 2,0% w silnikach Volvo i 1,7% w silnikach Iveco w warunkach jazdy w mieście oraz 2,9% w jeździe na autostradzie2.

1Ocenę zmniejszenia zużycia paliwa przeprowadzono z wykorzystaniem dwóch pojazdów Volvo FM 440 zgodnych z normami Euro V załadowanych do 75% ładowności każdy (około 32 000 kg). Testy przeprowadzono na obiekcie Millbrook Proving Ground, Ltd. w Wielkiej Brytanii. Zaobserwowano statystycznie istotny wpływ na zmniejszenie zużycia paliwa w pojazdach ciężarowych marki Volvo w teście porównującym olej Mobil Delvac 1 LE 5W-30 z mineralnym olejem klasy SAE 15W-40, przy czym średni spadek zużycia paliwa wyniósł 1,8% przy jeździe na autostradzie. W przypadku zmian w środowisku testowym mających statystycznie istotny wpływ na zużycie paliwa wprowadzono korekty. Obniżenie zużycia paliwa zależy od typu pojazdu/silnika, temperatury zewnętrznej, warunków jazdy oraz klasy lepkości aktualnie stosowanego oleju silnikowego.

2Ocenę zmniejszenia zużycia paliwa przeprowadzono z wykorzystaniem dwóch pojazdów Iveco Eurocargo 75E16 EEV zgodnych z normami Euro V załadowanych do 50% ładowności każdy (około 6,2 tony). Testy przeprowadzono na obiekcie Millbrook Proving Ground, Ltd. w Wielkiej Brytanii. Jako oleje paliwooszczędne użyte zostały: w silniku Mobil Delvac 1 LE 5W-30, a w tylnym moście i w przekładni – Mobilube 1 SHC 75W-90. Zostały one porównane do olejów referencyjnych: oleju mineralnego klasy SAE 15W-40 w silniku, oleju mineralnego klasy SAE  85W-140 w tylnym moście oraz oleju mineralnego klasy SAE 80W-90 w przekładni. Zaobserwowano statystycznie istotny wpływ na obniżenie zużycia paliwa, porównując produkty syntetyczne z produktami mineralnymi, przy czym średni spadek zużycia paliwa wyniósł 2,9% w jeździe na autostradzie. W przypadku zmian w środowisku testowym mających statystycznie istotny wpływ na zużycie paliwa wprowadzono korekty. Obniżenie zużycia paliwa zależy od typu pojazdu/silnika, temperatury zewnętrznej, warunków jazdy oraz klasy lepkości aktualnie stosowanego oleju silnikowego.