Informujemy, że w celu optymalizacji treści dostępnych na naszej stronie i dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z plików cookies. Aby dowiedzieć się więcej, czym są cookies, w jaki sposób z nich korzystamy oraz jak je usunąć, sprawdź nasze Oświadczenie o cookies. Kontynuując przeglądanie strony, bez zmiany ustawień dotyczących plików cookies wyrażasz zgodę na korzystanie z cookies.zamknij
8

Mobil Delvac XHP LE 10W-40

Najwyższej jakości olej do silników Diesla

Mobil Delvac XHP LE 10W-40 to najwyższej jakości syntetyczny olej silnikowy przeznaczony do smarowania wysokoobciążonych nowoczesnych silników Diesla z niską emisją spalin w sprzęcie pracującym w trudnych warunkach. Produkt ten został opracowany z wykorzystaniem wysokiej jakości olejów bazowych, które zapewniają doskonałą płynność oleju w niskich temperaturach, trwały film olejowy w wysokich temperaturach oraz niską lotność. Nowy pakiet dodatków uszlachetniających wydłuża żywotność i zapewnia efektywność systemów redukcji emisji, w tym również filtrów cząstek stałych (DPF). Filtry DPF są stosowane przez niektórych producentów samochodów ciężarowych zgodnie z wymogami norm emisji spalin: Euro IV, oraz Euro V.

Karty produtków

 

Właściwości i zalety

Wysokoobciążone niskoemisyjne silniki stawiają większe wymagania olejom silnikowych. Mniejsze konstrukcje silnika oraz zastosowanie chłodnic pośrednich i turbosprężarek zwiększają obciążenia termiczne środków smarnych. Technologie silników o niskiej emisji spalin, takie jak m.in. podwyższenie ciśnienia wtrysku paliwa, opóźnienie wtrysku, układy oczyszczania spalin wymagają olejów o większej odporności na utlenianie, zdolności do rozpraszania sadzy, niskiej lotności i kompatybilności z systemami oczyszczania spalin. Zaawansowana technologia oleju Mobil Delvac XHP LE 10W-40 zapewnia wyjątkową wydajność, rzadsze wymiany i ochronę układów wydechowych, także wyposażonych w filtry cząstek stałych (DPF). Jego główne zalety to: 

Właściwości

Zalety i potencjalne korzyści

Doskonała ochrona przed gęstnieniem oleju, osadami wysokotemperaturowymi, zbieraniem się szlamu i degradacją oleju

Pozwala na wydłużone okresy pomiędzy wymianami oleju

Zapewnia ochronę przed zapiekaniem się pierścieni

Doskonałe właściwości przeciwzużyciowe i przeciwzatarciowe, ochrona przed polerowaniem gładzi cylindra oraz ochrona przed korozją.

Pomaga wydłużyć całkowity okres eksploatacji silnika

Dobra stabilność na ścinanie Bardzo niska lotność

Pomaga ograniczyć spadek lepkości i zużycie oleju w ciężkich warunkach pracy w wysokich temperaturach.

Mała zawartość popiołu siarczanowego, siarki i fosforu

Pomaga chronić elementy układów wydechowych, również tych wyposażonych w filtry DPF.

Doskonałe właściwości w niskich temperaturach

Pomaga w lepszej cyrkulacji i pompowalności oleju

Ochrona przed zużyciem przy rozruchu

 

Zastosowania

Rekomendowany przez ExxonMobil do następujących zastosowań:

     •  Sprzęt zasilany silnikami Diesla wolnossącymi i z turbosprężarkami produkowany przez producentów europejskich

     •  Nowoczesne wysokoobciążone silniki, w tym również wyposażone w filtry cząstek stałych DPF (Diesel Particulate Filter)

     •  Lekkie pojazdy dostawcze i wysokoobciążone samochody ciężarowe oraz nowoczesne maszyny robocze

 

Specyfikacje i dopuszczenia

Produkt ten został dopuszczony przez następujących producentów urządzeń:

DEUTZ DQC IV-10 LA

MAN M 3477

MB-Approval 228.51

MB-Approval 235.7

MTU Oil Category 3.1

Scania Low Ash

 

Produkt ten jest rekomendowany przez ExxonMobil do stosowania w aplikacjach wymagających:

MAN M 3277 CRT

 

Produkt spełnia lub przewyższa wymagania następujących specyfikacji:

API CI-4

DAF Extended Drain

RENAULT TRUCKS RGD

RENAULT TRUCKSRXD

RENAULT TRUCKS RLD-2

ZF TE-ML 04C

VOLVO VDS-3

 

Właściwości fizykochemiczne i specyfikacje

Właściwości fizykochemiczne

 

Klasa lepkości

SAE 10W-40

Popiół siarczanowy, [%wag.], ASTM D874

1

Gęstość w 15°C, [g/ml], ASTM D4052

0,865

Temperatura zapłonu w tyglu otwartym, Cleveland Open Cup, [°C], ASTM D92

228

Lepkość kinematyczna w 100°C, [mm2/s], ASTM D445

13

Lepkość kinematyczna w 40°C, [mm2/s], ASTM D445

85

Temperatura płynięcia, [°C], ASTM D97

-39

Liczba zasadowa TBN, [mgKOH/g], ASTM D2896

12

Wskaźnik lepkości, ASTM D2270

153

 

Zdrowie i bezpieczeństwo

Wszystkie informacje dotyczące zdrowia, bezpieczeństwa i środowiska znajdują się w Karcie Charakterystyki Produktu (MSDS), która jest dostępna na stronie internetowej:http://www.msds.exxonmobil.com/psims/psims.aspx