Mobil Delvac™ XHP ESP M 10W-40
Olej do silników wysokoprężnych z systemami emisji spalin
Mobil Delvac XHP ESP M 10W-40 to najwyższej jakości syntetyczny olej do silników Diesla zaprojektowany w celu zapewnienia ochrony nowoczesnych, wysokoobciążonych silników Diesla o niskiej emisji spalin pracujących w trudnych warunkach. Oleje bazowe najwyższej jakości zastosowane w tym produkcie zapewniają doskonałą płynność w niskich temperaturach, stabilną lepkość i kontrolę lotności produktu w wysokich temperaturach. Zaawansowany system dodatków uszlachetniających został przygotowany w celu wydłużenia czasu pracy silnika i zapewnienia wydajności systemom redukcji emisji spalin, w tym również filtrów cząstek stałych (DPF). Dzięki posiadanym specyfikacjom i aprobatom producentów Mobil Delvac XHP ESP M 10W-40 może być stosowany we flotach mieszanych.
Właściwości i zalety
Wysoko obciążone niskoemisyjne silniki stawiają większe wymagania olejom silnikowych. Mniejsze konstrukcje silnika oraz zastosowanie chłodnic pośrednich i turbosprężarek zwiększają obciążenia termiczne środków smarnych. Technologie silników o niskiej emisji spalin, takie jak np. podwyższenie ciśnienia wtrysku paliwa, opóźnienie rozrządu, układy oczyszczania spalin wymagają olejów o większej stabilności utleniania, zdolności do rozpraszania sadzy, niskiej lotności i kompatybilności z systemami oczyszczania spalin. Technologia zastosowana w oleju Mobil Delvac XHP ESP M 10W-40 zapewnia doskonałą wydajność silnika, długie okresy pomiędzy wymianami oleju, ochronę systemu redukcji spalin z filtrami cząstek stałych (DPF) włącznie. Najważniejsze korzyści:
Właściwości |
Zalety i potencjalne korzyści |
Doskonała ochrona przed gęstnieniem oleju, osadami wysokotemperaturowymi, zbieraniem się szlamu i degradacją oleju |
Pozwala na wydłużone okresy pomiędzy wymianami oleju Zapewnia ochronę przed zakleszczeniem się pierścieni |
Doskonałe właściwości przeciwzużyciowe i przeciwzatarciowe, ochrona przed polerowaniem gładzi cylindra, ochrona przed korozją |
Pomaga wydłużyć całkowity okres eksploatacji silnika |
Dobra stabilność na ścinanie Bardzo niska lotność |
Pomaga ograniczyć spadek lepkości i zużycie oleju w ciężkich warunkach pracy w wysokich temperaturach. |
Mała zawartość popiołu siarczanowego, siarki i fosforu |
Pomaga chronić elementy układów wydechowych, również tych wyposażonych w filtry DPF. |
Doskonałe właściwości w niskich temperaturach |
Przyczynia się do poprawy cyrkulacji i pompowalności oleju |
|
* Produkty o zbilansowanej formulacji, takie jak Mobil Delvac, które spełniają lub przewyższają specyfikacje producentów OEM i specyfikacje branżowe, mogą pomóc w zapewnieniu odpowiedniej ochrony silników. Aby optymalnie dobrać olej do aplikacji, skonsultuj się z producentem OEM. Rzeczywiste wyniki mogą się różnić w zależności od wymogów producentów OEM, typu silnika i jego utrzymania, warunków zastosowania i serwisu, oraz poprzednio używanego środka smarnego. |
Zastosowania
• Wysoko obciążone silniki Diesla, w tym nowoczesne, niskoemisyjne silniki Euro V/VI wyposażone w systemy emisji spalin i technologie użytkowe takie jak: filtry cząstek stałych (DPF), selektywną redukcję katalityczną (SCR), układy ciągłej regeneracji (CRT), utleniający reaktor katalityczny (DOC) oraz system recyrkulacji spalin (EGR).
• Wysoko obciążone silniki Diesla, w których stosuje się oleje napędowe o niskiej zawartości siarki i paliwa typu biodiesel
• Urządzenia napędzane silnikami Diesla wolnossącymi i z turbosprężarkami
• Autobusy i samochody ciężarowe pracujące na krótkich i długich dystansach
• Maszyny robocze w przemyśle górniczym, budownictwie oraz maszyny rolnicze
Specyfikacje i dopuszczenia
Produkt posiada aprobaty następujących producentów: |
MAN M 3477 |
MAN M 3271-1 |
MTU Oil Category 3.1 |
VOLVO VDS-4 |
VOLVO VDS-3 |
RENAULT TRUCKS RLD-3 |
RENAULT TRUCKS RLD-2 |
AVTODISEL (YaMZ) YaMZ-7-17 |
Mack EO-O Premium Plus |
Produkt ten jest rekomendowany do stosowania w aplikacjach wymagających: |
MAN M 3575 |
SCANIA LOW ASH |
Produkt spełnia lub przewyższa wymagania następujących specyfikacji: |
API CJ-4 |
API CI-4 PLUS |
API CI-4 |
DAF Extended Drain |
Cummins CES 20081 |
CATERPILLAR ECF-3 |
ACEA E4 |
ACEA E6 |
ACEA E7 |
ACEA E9 |
ISUZU DEO (samochody z DPD ) |
Własności fizykochemiczne i specyfikacje
Własności fizykochemiczne |
|
Klasa lepkości |
SAE 10W-40 |
Lepkość kinematyczna w 40°C, [mm2/s], ASTM D445 |
89,3 |
Lepkość kinematyczna w 100°C, [mm2/s], ASTM D445 |
13,8 |
Wskaźnik lepkości, ASTM D2270 |
157 |
Popiół siarczanowy, [%wag.], ASTM D874 |
1,0 |
Liczba zasadowa TBN, [mgKOH/g], ASTM D2896 |
12,8 |
Temperatura płynięcia, [°C], ASTM D97 |
-36 |
Temperatura zapłonu w tyglu otwartym, Cleveland Open Cup, [°C], ASTM D92 |
236. |
Gęstość w 15°C, [ kg/m3], ASTM D4052 |
0.860 |
Zdrowie i bezpieczeństwo
Wszystkie informacje dotyczące zdrowia, bezpieczeństwa i środowiska znajdują się w Karcie Charakterystyki Produktu (MSDS), która jest dostępna na stronie internetowej:http://www.msds.exxonmobil.com/psims/psims.aspx