Mobil Delvac XHP™ Extra 10W-40
Ekstra wysokowydajny olej do silników Diesla
Mobil Delvac XHP Extra 10W-40 to syntetyczny, ekstra wysokowydajny olej do silników Diesla zaprojektowany, aby zapewnić wyróżniające się smarowanie nowoczesnych, wysokowydajnych silników Diesla do pracy w trudnych warunkach drogowych i terenowych. Jego podstawę stanowią wysokowydajne oleje bazowe, które zapewniają doskonałą płynność w niskich temperaturach, stabilną lepkość i ograniczenie lotności w wysokich temperaturach oraz poprawę oszczędności zużycia paliwa. Te oleje bazowe wzbogacono zaawansowanym pakietem dodatków, który zapewnia wysoki poziom ochrony wszystkich części silnika. Mobil Delvac XHP Extra 10W-40 zaprojektowano, aby zapewnić długie okresy między wymianą oleju w nowoczesnych silnikach wysokoprężnych.
Właściwości i zalety
Niskoemisyjne silniki wysokiej mocy stawiają większe wymagania olejom silnikowym. Ściślej pasowane konstrukcje silnika zmniejszają zużycie oleju, skutkiem czego potrzeba mniej uzupełnień świeżego oleju w celu uzupełnienia zużytych dodatków. Wpływ wysokich temperatur na stosowany olej zwiększa się w związku z zastosowaniem chłodnic powietrza i turbosprężarek. Wyższe ciśnienie wtrysku paliwa i opóźnienie rozrządu poprawiają wydajność spalania, ale również zwiększają temperaturę silnika oraz lotność oleju i zawartość sadzy w nim. Zaawansowana technologia Mobil Delvac XHP Extra 10W-40 zapewnia wyjątkową wydajność zarówno w nowoczesnych silnikach wysokoprężnych, jak i starszych modelach. Główne zalety tego oleju to:
Właściwości |
Zalety i potencjalne korzyści |
Wyjątkowa ochrona przed gęstnieniem oleju, osadami wysokotemperaturowymi, zbieraniem się szlamu i degradacją oleju. |
Zmniejszone zużycie i długa trwałość eksploatacyjna silnika Wyjątkowe ograniczenie osadów wysokotemperaturowych |
Ograniczenie zacierania silnika i ochrona przed zużyciem gładzi cylindrów. |
Doskonałe zabezpieczenie przed zapiekaniem się pierścieni |
Rozszerzona rezerwa alkaliczna TBN |
Długotrwałe przeciwdziałanie osadom/ zużyciu Możliwe przedłużenie okresu wymiany oleju |
Doskonałe właściwości w niskich temperaturach |
Lepsza pompowalność i krążenie oleju Ochrona przed zużyciem przy rozruchu |
Wytrzymałość na ścinanie Niska lotność |
Przyczynia się do ograniczenia spadku lepkości i zużycie oleju w ciężkich warunkach pracy w wysokich temperaturach. |
Doskonały wskaźnik lepkości |
Nadaje się do szerokiego zakresu silników i temperatur |
Zastosowania
Rekomendowany przez ExxonMobil do następujących zastosowań:
• Silniki Diesla wolnossące i z turbodoładowaniem napędzające urządzenia producentów europejskich i japońskich
• Lekkie pojazdy dostawcze i ciężarówki
• Maszyny robocze w następujących gałęziach przemysłu: górnictwo, wydobycie kruszyw, budownictwo i rolnictwo
Specyfikacje i dopuszczenia
Produkt ten ma następujące aprobaty: |
MAN M 3277 |
MB-Approval 228.5 |
MB-Approval 235.27 |
MTU Oil Category 3 |
Scania LDF-3 |
VOITH RETARDER Oil Class A |
VOLVO VDS-3 |
VOLVO VDS-2 |
ZF TE-ML 04C |
ZF TE-ML 23A |
Mack EO-N |
Mack EO-M Plus |
RENAULT TRUCKS RLD-2 |
Produkt ten jest rekomendowany do stosowania w aplikacjach wymagających: |
API CF |
Cummins CES 20072 |
RENAULT TRUCKS RLD |
Produkt ten spełnia lub przewyższa wymagania następujących specyfikacji: |
RENAULT TRUCKS RXD |
ACEA E7 |
ACEA E4 |
Właściwości fizykochemiczne i specyfikacje
Właściwości fizykochemiczne |
|
Klasa lepkości |
SAE 10W-40 |
Popiół siarczanowy, [%wag.], ASTM D874 |
1,9 |
Gęstość w 15°C, [g/ml], ASTM D4052 |
0,867 |
Temperatura zapłonu w tyglu otwartym, Cleveland Open Cup, [°C], ASTM D92 |
226 |
Lepkość kinematyczna w 100°C, mm2/s, ASTM D445 |
13,0 |
Lepkość kinematyczna w 40°C, mm2/s, ASTM D445 |
89 |
Temperatura płynięcia, [°C], ASTM D97 |
-42 |
Liczba zasadowa TBN, [mgKOH/g], ASTM D2896 |
15,9 |
Wskaźnik lepkości, ASTM D2270 |
151 |
Zdrowie i bezpieczeństwo
Wszystkie informacje dotyczące zdrowia, bezpieczeństwa i środowiska znajdują się w Karcie Charakterystyki Produktu (MSDS), która jest dostępna na stronie internetowej: http://www.msds.exxonmobil.com/psims/psims.aspx