Mobil DCTF Multi-Vehicle

Płyn do dwusprzęgłowych (automatycznych) skrzyni biegów

Mobil DCTF Multi-Vehicle

Mobil DCTF Multi-Vehicle to w pełni syntetyczny smar jakości premium o recepturze składającej się z wybranych, syntetycznych olejów bazowych o wysokiej jakości w połączeniu z zaawansowanym systemem dodatków, zaprojektowany, aby sprostać potrzebom wymian serwisowych płynów w najszerszym zakresie dwusprzegłowych skrzyń biegów ze sprzęgłami mokrymi w pojazdach europejskich, amerykańskich i azjatyckich konstruktorów samochodów.

 

Jego wszechstronność zastosowania jest zaletą dla warsztatów, które chcą zapewnić swoim klientom optymalną obsługę, przy jednoczesnym uproszczeniu procesów oraz gospodarki produktowej.

 

Właściwości i zalety

Mobil DCTF Multi-Vehicle zapewnia stałą, płynną zmianę biegów w każdych warunkach pogodowych i ochronę elementów przekładni, co pomaga wydłużyć jej trwałości eksploatacyjnej i zapewnia komfort jazdy.

 

Zalety Mobil DCTF Multi-Vehicle:

Nadaje się do dwusprzęgłowych mokrych skrzyń biegów DCT

Wyjątkowa stabilność oksydacyjna oraz odporność na pogorszenie właściwości chemicznych – długo utrzymuje poziom płynnościowy i pomaga przedłużyć trwałość przekładni.

Znakomite właściwości smarne zapewniają trwałość tarcia sprzęgła, płynną zmianę biegów i doskonałą ochronę przed zużyciem.

Doskonała stabilność lepkości zapewnia odpowiednie smarowanie i utrzymuję doskonałe właściwości lepkości przy niskich temperaturach rozruchu i wysokich temperaturach roboczych

Niezawodna ochrona przed rdzą i korozją

Doskonała wydajność uszczelnienia chroni przed wyciekiem płynu i zapobiega usterkom elementów z powodu niedostatecznego smarowania.

 

Zastosowania

ExxonMobil stosuje Mobil DTTF Multi-Vehicle do napełniania serwisowego szerokiej gamy pojazdów ze skrzyniami biegów z podwójnym mokrym sprzęgłem. Są to, miedzy innymi samochody marki  Audi, BMW, Bugatti, Chrysler, Ford, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Citroen, Renault, Seat, Skoda, Volvo, Volkswagen...

 

Nie zaleca się stosowania Mobil DCTF Multi-Vehicle w skrzyniach stopniowych typu AT, ani w skrzyniach  CVT.

 

Na podstawie testów wewnętrznych ExxonMobil poleca ten produkt do następujących zastosowań:

 

Producent OEM

Marka pojazdu

Poziom jakości

ExxonMobil poleca stosować ten produkt tam, gdzie obowiązują następujące wymagania jakościowe:

BMW

DCTF-1 fluid
BMW Drivelogic 7-speed (Getrag) transmission

BMW DCTF-1+

BMW 6-speed DCT transmission

BMW MTF LT-5

Bugatti

Bugatti Veyron vehicle

CHRYSLER

GA fluid
Chrysler 68044345 EA

Chrysler Powershift 6-speed (Getrag) transmission

Ferrari

Ferrari 7-speed (Getrag)/TE DCT-3

FORD

Ford WSS-M2C936A fluid (part # 1490763/1490761)
Ford Powershift 6-speed (GFT) transmission

MITSUBISHI

MZ320065 DiaQueen SSTF-1 fluid
Mitsubishi TC-SST 6-speed (GFT) transmission

NISSAN

Nissan Powershift 6-speed (GFT)

PEUGEOT/CITROEN

9734.S2 fluid
Peugeot/Citroen DCS 6-speed (GFT) transmission

RENAULT

Renault EDC 6-speed (Getrag) transmission

Renault EDC-7 transmission

VOLVO

Volvo Powershift 6-speed (GFT) fluid (part# 1161838/1161839)

VW (Audi, Seat, Skoda)

VW (Audi, Seat, Skoda) 6-speed transmission

S-Tronic 7

G 052 529 A2 or A6 fluid
DQ501 transmission

G 052 182 A2 or A6 fluid
DQ250 & DQ500 transmissions

ZF/Porsche

ZF/Porsche Oil #999.917.080.00

 

Uwagi:

• Ważne pamiętać, żeby odnośni producenci pojazdów nie ocenili tego produktu ani nie dopuścili go do tych zastosowań.

• Mobil ATF Multi-Vehicle nie należy używać w automatycznych skrzyniach biegów typu CVT, ATF.

• Dobra praktyka utrzymania pojazdów nakazuje regularne sprawdzanie automatycznych skrzyń biegów pod względem prawidłowego poziomu płynów oraz spuszczanie i wymianę płynu w odstępach czasu zalecanych przez producenta. Niektórzy producenci zalecają częstsze wymiany płynu przekładniowego przy jeździe w trudnych warunkach, takich jakie występują przy dużym natężeniu ruchu, podczas upałów lub przy ciągnięciu przyczepy.

 

Właściwości fizykochemiczne i specyfikacje

Właściwości fizykochemiczne

 

Lepkość Brookfielda w -40°C, mPa.s, ASTM D2983

12600

Lepkość kinematyczna w 100°C, mm2/s, ASTM D445

7,0

Lepkość kinematyczna w 40°C, mm2/s, ASTM D445

34,7

Temperatura płynięcia, °C, ASTM D97

-66

Temperatura zapłonu w tyglu otwartym, Cleveland Open Cup, °C, ASTM D92

204

 

Zdrowie i bezpieczeństwo

Wszystkie informacje dotyczące zdrowia, bezpieczeństwa i środowiska znajdują się w Karcie Charakterystyki Produktu (MSDS), która jest dostępna na stronie internetowej: www.msds.exxonmobil.com/psims/psims.aspx