Mobil Delvac Synthetic Gear Oil 75W-140

W PEŁNI SYNTETYCZNY OLEJ PRZEKŁADNIOWY DO PRACY W CIĘŻKICH WARUNKACH

Mobil Delvac Synthetic Gear Oil 75W-140 to w pełni syntetyczny olej do układów przeniesienia napędu, zaprojektowany aby spełniać wysokie wymagania jakościowe , w tym Scania STO 01:00, Scania STO 2:0 A i API GL- 5. Produkt ten przeznaczony jest do stosowania w układach przeniesienia napędu pracujących w trudnych warunkach, które wymagają doskonałej nośności i gdzie występują skrajne naciski i obciążenia udarowe. Mobil Delvac Synthetic Gear Oil 75W-90 stworzono na bazie oleju syntetycznego wraz z zaawansowanymi dodatkami, co zapewnia znaczne korzyści w porównaniu z mineralnymi olejami przekładniowymi.
 

Ta najnowocześniejsza technologia oleju Mobil Delvac Synthetic Gear Oil 75W-140 i doskonała efektywność przy zastosowaniach w szerokim zakresie temperatur przyczynia się do ochrony przed degradacją termiczną i utlenianiem oraz do zmniejszenia zużycia i korozji, poprawy wytrzymałości na ścinanie i zmniejszenia zużycia paliwa.

Formulacja tego oleju zapewnia, w stosunku do olejów mineralnych ,naturalnie wyższy wskaźnik lepkości dzięki zastosowaniu syntetycznych olejów bazowych oraz większą wytrzymałość filmu olejowego w wyższych temperaturach. Technologia ta zapewnia także efektywne smarowanie w temperaturach ujemnych bez efektu chanellingu.

Karty produtków

Właściwości i zalety

Współczesna technologia, dzięki nowatorskim konstrukcjom układów przeniesienia napędu, znacznie zwiększyła możliwości maszyn do pracy w trudnych warunkach drogowych i terenowych pod względem ich obciążalności, momentu obrotowego, prędkości, zakresu sterowania i niezawodności. Konstrukcje te znacznie zmieniły i podwyższyły wymagania wobec środków smarnych w odniesieniu do ich osiągów, efektywności i kosztów eksploatacyjnych. Dla pracujących w trudnych warunkach układów przeniesienia napędu ograniczenie tarcia, ochrona przed zużyciem, stabilność termiczna, stabilna wytrzymałość na ścinanie, zapobieganie rdzy i korozji oraz ochrona uszczelnień to właściwości, które trzeba optymalnie wyważyć, aby przyczyniały się do przedłużenia żywotności przekładni i uszczelnień, bezzakłóceniowego działania i osiągania dużego momentu obrotowego w szerokim zakresie zastosowań. Najważniejsze korzyści:

WłaściwościPotencjalne korzyści
Wyjątkowa stabilność termiczna i odporność na utlenianie w wysokich temperaturachDługa trwałość przekładni i łożysk ze względu na minimalne osady
 Długa trwałość uszczelnień
Doskonała ochrona przed zużyciem przy niewielkich prędkościach/ wysokich momentach obrotowych i powstawaniem wżerów przy znacznych prędkościach.Zwiększona nośność.
 Mniejsze koszty obsługi i dłuższa trwałość urządzeń
Wyjątkowo duża wytrzymałość na ścinanieUtrzymuje lepkość i wytrzymałość filmu olejowego   w trudnych  warunkach eksploatacyjnych, co zapobiega zużyciu.
Wyjątkowa płynność w niskich temperaturach w porównaniu z olejami mineralnymiZmniejszenie zużycia i ułatwienie rozruchu
Dobra odporność na pienienieUtrzymanie wytrzymałości filmu olejowego, a tym samym niezawodne smarowanie
Kompatybilny z typowymi uszczelnieniami  samochodowymiMinimalne wycieki i zmniejszenie zanieczyszczenia

Zastosowania

Zastosowania zalecane przez ExxonMobil:

  • Ręczne skrzynie biegów, osie i napędy główne do pracy w trudnych warunkach, wymagające użycia oleju klasy API GL-5 oraz Scania STO 1:0 i 2:0 A .
  • Lekkie i ciężkie pojazdy drogowe: ciężarówki, autobusy i samochody dostawcze
  • Maszyny robocze: budowlane, górnicze i rolnicze
  • Inne przemysłowe napędy przekładniowe do pracy w trudnych warunkach, w tym przekładnie hipoidalne i ślimakowe do pracy przy przeważnie wysokich prędkościach/ obciążeniach uderzeniowych, wysokich prędkościach / niskich momentach obrotowych oraz niskich prędkościach/ wysokich momentach obrotowych.
  • Mechanizmy różnicowe, napędy główne, skrzynki rozdzielcze i inne zastosowania przekładniowe, dla których zaleca się środki smarne klasy API GL-5, uniwersalne, lub oleje przekładniowe typu EP.
  • Urządzenia takie jak przekładnie redukcyjne wciągarek i napędy zębate pojazdów gąsienicowych, które są narażone na szczególnie niskie temperatury.
  • Nie jest zalecany do zastosowań wymagających oleju o jakości klasy API GL - 4.
  • Nie jest przeznaczony do automatycznych, ręcznych lub półautomatycznych skrzyń biegów, dla których zaleca się olej silnikowy lub oleje do przekładni automatycznych.

 

Specyfikacje i dopuszczenia

Mobil Delvac Synthetic Gear Oil 75W-140 spełnia lub przewyższa wymagania następujących specyfikacji branżowych i producentów urządzeń: 
API GL-5X
Scania STO 1:0X

 

Mobil Delvac Synthetic Gear Oil 75W-140 został dopuszczony przez następujących producentów urządzeń: 
Scania STO 2:0 AX

 

Typowa charakterystyka fizykochemiczna

Mobil Delvac Synthetic Gear Oil 75W-140 
Klasa lepkości SAE75W-140
Lepkość kin., ASTM D 445 
cSt w 40ºC182
cSt w 100ºC25
Wskaźnik lepkości ASTM D 2270170
Temp. płynięcia, [°C], ASTM D 97-45
Temp. zapłonu, [°C], ASTM D 92203
Gęstość w 15ºC kg/l, ASTM D 40520,89

 

BHP

Na podstawie dostępnych informacji produkt nie ma negatywnego wpływu na zdrowie ludzkie, o ile używany jest zgodnie ze swoim przeznaczeniem i zaleceniami zawartymi w Karcie Charakterystyki . Karty Charakterystyki są dostępne na żądanie u dystrybutora lub przez Internet, lub zostaną dostarczone klientom przez sprzedawcę, jeśli, i w takiej formie jak, wymaga tego prawo Produkt nie powinien być używany do innych celów niż jest przeznaczony. Utylizując zużyte oleje należy pamiętać o ochronie środowiska.