Mobilube™ 1 SHC 75W-90
W pełni syntetyczny środek smarny do przekładni samochodowych
Mobilube 1 SHC 75W-90 to w pełni syntetyczny, wysokiej jakości przekładniowy środek smarny o formulacji zawierającej zaawansowane oleje bazowe i zestaw dodatków uszlachetniających najnowszej technologii. Jest to środek smarny przeznaczony do stosowania w wysoko obciążonych ręcznych skrzyniach biegów i mostach tylnych, które do działania potrzebują przekładniowych środków smarnych o doskonałej nośności w szerokim zakresie temperatur roboczych i gdzie oczekuje się ekstremalnych nacisków i obciążeń udarowych. Mobilube 1 SHC 75W-90 wykazuje doskonałą stabilność termiczną i odporność na utlenianie, niezmiennie wysoki wskaźnik lepkości (VI), wyjątkowo niską temperaturę krzepnięcia i znakomitą płynność w niskich temperaturach.
Najnowocześniejsza technologia Mobilube 1 SHC 75W-90 zapewnia wyjątkowe właściwości lepkości i temperatury niezbędne do zastosowań w szerokim zakresie temperatur, zoptymalizowaną ochronę przed degradacją termiczną i utlenianiem, zużyciem i korozją, stabilną wytrzymałość na ścinanie, przedłużoną trwałość użytkową i potencjalne oszczędności zużycia paliwa. W Mobilube 1 SHC 75W-90 zastosowano najnowsze technologie syntetycznych olejów bazowych razem z zaawansowanymi dodatkami, co zapewnia znaczne korzyści w porównaniu z tradycyjnymi olejami przekładniowymi. Technologia ta zapewnia również skuteczne smarowanie, ponieważ produkt ten zachowuje płynność bez efektu channelingu w temperaturach ujemnych. Mobilube 1 SHC 75W-90 spełnia lub przekracza wymagania klasyfikacji oleju przekładniowego API Service MT-1 / GL-4 / GL-5.
Właściwości i zalety
Postęp techniczny, dzięki nowatorskim konstrukcjom układów przeniesienia napędu, znacznie zwiększył możliwości maszyn do pracy w trudnych warunkach drogowych i terenowych co do ich obciążalności, momentu obrotowego, prędkości i sterowania. Konstrukcje te zmieniły i podwyższyły wymagania wobec środków smarnych w odniesieniu do ich osiągów, wydajności i kosztów eksploatacyjnych. Dla napędów głównych pracujących w trudnych warunkach ograniczenie tarcia, ochrona przed zużyciem, stabilność termiczna, wytrzymałość na ścinanie, zapobieganie rdzy i korozji oraz ochrona uszczelnień to właściwości, które trzeba optymalnie wyważyć, aby zapewnić przedłużenie żywotności przekładni i uszczelnień, bezzakłóceniowego działania, oszczędność zużycia paliwa i osiąganie dużego momentu obrotowego przy znacznych obciążeniach w szerokim zakresie zastosowań. Mobilube 1 SHC 75W-90 zaprojektowano, aby zapewnić wyjątkową skuteczność i zmniejszenie całkowitych kosztów operacyjnych związanych ze smarowaniem w nowoczesnych, wysoko obciążonych układach napędowych. Jego główne zalety to:
Właściwości |
Zalety i potencjalne korzyści |
Wyjątkowa stabilność termiczna i odporność na utlenianie w wysokich temperaturach |
Długa trwałość przekładni i łożysk ze względu na minimalne osady Długa trwałość uszczelnień |
Doskonała ochrona przed zużyciem przy niewielkich prędkościach / wysokich momentach obrotowych iwstrząsach cieplnych oraz przed powstawaniem wżerów przy znacznych prędkościach |
Zwiększona nośność Mniejsze koszty konserwacji i dłuższa trwałość urządzeń |
Doskonała odporność na ścinanie |
Utrzymuje lepkość i wytrzymałość filmu olejowego wtrudnych warunkach eksploatacyjnych, co zapobiega zużyciu. |
Doskonała ochrona przed rdzą, przebarwieniem ikorozją elementów z miedzi i jej stopów. |
Poprawa wydajności synchronizatora i długa trwałość elementów |
Udoskonalone właściwości smarne |
Potencjalne oszczędności paliwa i lepsza zmiana biegów |
Wyjątkowa płynność w niskich temperaturach wporównaniu z olejami mineralnymi |
Mniejsze zużycie i łatwy rozruch – nawet w warunkach arktycznych |
Uniwersalne właściwości i zastosowania |
Jeden środek smarny do wysoko obciążonych ręcznych skrzyń biegów i mostów tylnych |
Dobra odporność na pienienie |
Utrzymanie wytrzymałości filmu olejowego, a tym samym skuteczne smarowanie. |
Kompatybilny z powszechnie stosowanymi uszczelnieniami |
Ogranicza ryzyko wycieków do minimum i zmniejszenia zanieczyszczenia. |
Zastosowania
Rekomendowany przez ExxonMobil do następujących zastosowań:
• Lekkie i ciężkie pojazdy drogowe: ciężarówki, autobusy i samochody osobowe
• Maszyny robocze w tym m.in. maszyny budowlane, rolnicze oraz ciężki sprzęt roboczy w górnictwie odkrywkowym
• Przekładnie i osie oraz inne zastosowania, do których zaleca się środki smarne spełniające wymagania API GL-4, GL-5 lub MT-1 i odporne na łagodne i skrajne naciski.
• Nie jest przeznaczony do skrzyń biegów automatycznych, ręcznych lub półautomatycznych, dla których zaleca się olej silnikowy lub płyny do automatycznych skrzyń biegów
• Zalecany tam, gdzie wymaga się wydłużonych okresów między przeglądami i gwarancyjnych.
Specyfikacje i dopuszczenia
MOBILUBE 1 SHC 75W-90 spełnia lub przewyższa wymagania następujących specyfikacji branżowych iproducentów urządzeń: |
Scania STO 2:0 A FS |
Produkt posiada następujące aprobaty: |
MAN 341 Typ Z2 |
MAN 342 Typ S1 |
SAE J2360 |
ZF TE-ML 02B |
ZF TE-ML 12L |
ZF TE-ML 12N |
ZF TE-ML 16F |
ZF TE-ML 17B |
ZF TE-ML 19C |
Mack GO-J |
ZF TE-ML 05A |
ZF TE-ML 21A |
DTFR 12B140 |
Produkt ten jest rekomendowany do zastosowań wymagających: |
API GL-4 |
MAN 341 Typ E3 |
ZF TE-ML 08 |
Produkt spełnia lub przewyższa wymagania następujących specyfikacji: |
API GL-5 |
API MT-1 |
R. Bosch AS TE-ML 08 |
Scania STO 1:0 |
ZF TE-ML 07A |
Scania STO 1:1 G |
Właściwości fizykochemiczne i specyfikacje
Właściwości fizykochemiczne |
|
Klasa |
SAE 75W-90 |
Gęstość w 15ºC, [kg/l], ASTM D4052 |
0,87 |
Temperatura zapłonu w tyglu otwartym, Cleveland Open Cup, [°C], ASTM D92 |
202 |
Lepkość kinematyczna w 100°C, [mm2/s], ASTM D445 |
15,1 |
Lepkość kinematyczna w 40°C, [mm2/s], ASTM D445 |
102 |
Temperatura płynięcia, [°C], ASTM D97 |
–54 |
Wskaźnik lepkości, ASTM D2270 |
156 |
Zdrowie i bezpieczeństwo
Wszystkie informacje dotyczące zdrowia, bezpieczeństwa i środowiska znajdują się w Karcie Charakterystyki Bezpieczeństwa (MSDS), która jest dostępna na stronie internetowej: http://www.msds.exxonmobil.com/psims/psims.aspx