Informujemy, że w celu optymalizacji treści dostępnych na naszej stronie i dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z plików cookies. Aby dowiedzieć się więcej, czym są cookies, w jaki sposób z nich korzystamy oraz jak je usunąć, sprawdź nasze Oświadczenie o cookies. Kontynuując przeglądanie strony, bez zmiany ustawień dotyczących plików cookies wyrażasz zgodę na korzystanie z cookies.zamknij
8
Oszczędzaj paliwo z Mobil Delvac™

Oszczędzaj paliwo z Mobil Delvac™

Koszty paliwa stanowią istotną część wydatków ponoszonych przez operatorów flot pojazdów. Syntetyczne oleje silnikowe Mobil Delvac, stosowane samodzielnie lub w połączeniu z syntetycznymi smarami oraz olejami przekładniowymi, są w stanie zmniejszyć konsumpcję paliwa w porównaniu z konwencjonalnymi środkami smarnymi.

Testy Millbrook w zakresie poziomu zużycia paliwa

Na dwóch ciężarówkach Volvo FM440 zgodnych z normami Euro V, załadowanych do 75% ładowności pojazdu każda (około 32 000 kg) i na dwóch ciężarówkach Iveco Eurocargo 75E16 EEV zgodnych z normami Euro V, załadowanych do 50% ładowności pojazdu każda (około 6,2 ton), przeprowadzono porównawcze testy zużycia paliwa w ramach serii testów zużycia paliwa w warunkach jazdy na autostradzie. W obu samochodach w silniku zastosowano olej Mobil Delvac 1™ LE 5W-30, a w tylnym moście – Mobilube 1™SHC 75W-90. Jeśli chodzi o przekładnie, w Iveco zastosowano Mobilube 1 SHC 75W-90, a w Volvo użyto syntetycznego oleju do przekładni V30 Mobil Delvac. Przy zmianie tylko oleju na Mobil Delvac 1 LE 5W-30 osiągnięto zmniejszenie średniego zużycia paliwa1 o 1,8%. Potwierdza to, iż w przypadku Mobil Delvac 1 LE 5W-30 stworzyliśmy zaawansowany olej do wysokoobciążonych silników wysokoprężnych, który nie tylko spełnia wymagania techniczne obecnych i przyszłych silników, ale posiada też większy potencjał w zakresie zmniejszenia zużycia paliwa. W testach zaobserwowano statystycznie istotny wpływ olejów syntetycznych na obniżenie zużycia paliwa, porównując te oleje z produktami mineralnymi, przy czym średni spadek zużycia paliwa wyniósł odpowiednio 2,0% w silnikach Volvo i 1,7% w silnikach Iveco w warunkach jazdy w mieście oraz 2,9% w jeździe na autostradzie2.

1Ocenę zmniejszenia zużycia paliwa przeprowadzono z wykorzystaniem dwóch pojazdów Volvo FM 440 zgodnych z normami Euro V załadowanych do 75% ładowności każdy (około 32 000 kg). Testy przeprowadzono na obiekcie Millbrook Proving Ground, Ltd. w Wielkiej Brytanii. Zaobserwowano statystycznie istotny wpływ na zmniejszenie zużycia paliwa w pojazdach ciężarowych marki Volvo w teście porównującym olej Mobil Delvac 1 LE 5W-30 z mineralnym olejem klasy SAE 15W-40, przy czym średni spadek zużycia paliwa wyniósł 1,8% przy jeździe na autostradzie. W przypadku zmian w środowisku testowym mających statystycznie istotny wpływ na zużycie paliwa wprowadzono korekty. Obniżenie zużycia paliwa zależy od typu pojazdu/silnika, temperatury zewnętrznej, warunków jazdy oraz klasy lepkości aktualnie stosowanego oleju silnikowego.

2Ocenę zmniejszenia zużycia paliwa przeprowadzono z wykorzystaniem dwóch pojazdów Iveco Eurocargo 75E16 EEV zgodnych z normami Euro V załadowanych do 50% ładowności każdy (około 6,2 tony). Testy przeprowadzono na obiekcie Millbrook Proving Ground, Ltd. w Wielkiej Brytanii. Jako oleje paliwooszczędne użyte zostały: w silniku Mobil Delvac 1 LE 5W-30, a w tylnym moście i w przekładni – Mobilube 1 SHC 75W-90. Zostały one porównane do olejów referencyjnych: oleju mineralnego klasy SAE 15W-40 w silniku, oleju mineralnego klasy SAE 85W-140 w tylnym moście oraz oleju mineralnego klasy SAE 80W-90 w przekładni. Zaobserwowano statystycznie istotny wpływ na obniżenie zużycia paliwa, porównując produkty syntetyczne z produktami mineralnymi, przy czym średni spadek zużycia paliwa wyniósł 2,9% w jeździe na autostradzie. W przypadku zmian w środowisku testowym mających statystycznie istotny wpływ na zużycie paliwa wprowadzono korekty. Obniżenie zużycia paliwa zależy od typu pojazdu/silnika, temperatury zewnętrznej, warunków jazdy oraz klasy lepkości aktualnie stosowanego oleju silnikowego.

Oszczędzaj paliwo

W obecnych warunkach ekonomicznych udział kosztów paliwa pozostaje nadal główną kwestią, której europejska branża samochodów cieżarowych musi stawić czoło. ExxonMobil stale inwestuje w badania i rozwój oraz pracuje w ścisłej współpracy z wiodącymi na świecie producentami oryginalnego sprzętu (OEM) w celu tworzenia olejów silnikowych optymalizujących osiągi silników, gwarantujących dłuższe okresy między wymianami oleju, oraz oferując korzyści, takie jak obniżone zużycie paliwa1. Dalsze korzyści można uzyskać przy stosowaniu oprócz syntetycznych olejów silnikowych także wysokiej jakości olejów do przekładni i tylnej osi samochodów użytkowych oraz smarów i produktów specjalistycznych mogą zapewnić dalsze korzyści operatorom flot pojazdów, w tym również korzyści związane z obniżaniem zużycia paliwa.

1Zaobserwowano statystycznie istotny wpływ na zmniejszenie zużycia paliwa w pojazdach ciężarowych marki Volvo w teście porównującym olej Mobil Delvac 1 LE 5W-30 z mineralnym olejem klasy SAE 15W-40, przy czym średni spadek zużycia paliwa wyniósł 1,8% przy jeździe na autostradzie. W przypadku zmian w środowisku testowym mających statystycznie istotny wpływ na zużycie paliwa wprowadzono korekty.

  • blurry-lorry-driving

    Oszczędzaj paliwo

    Koszty paliwa stanowią istotną część wydatków ponoszonych przez operatorów flot pojazdów. Syntetyczne oleje silnikowe Mobil Delvac, używane samodzielnie lub w połączeniu z syntetycznymi smarami oraz olejami przekładniowymi, są w stanie zmniejszyć spalanie w porównaniu z konwencjonalnymi mineralnymi środkami smarnymi.

    Dowiedz się więcej
  • Millbrook aerial view

    Millbrook

    Specjalistyczna firma, eksperci w dziedzinie projektowania, inżynierii, badań i rozwoju.

    Dowiedz się więcej