Mobil Super™ 3000 XE 5W-30
W pełni syntetyczny olej silnikowy
                        Seria syntetycznych olejów silnikowych Mobil Super™ 3000 została opracowana z myślą o zapewnieniu wyjątkowej ochrony.
Mobil Super 3000 XE 5W-30 to wysokowydajny olej silnikowy o niskiej zawartości popiołu, zaprojektowany, aby wydłużyć trwałość eksploatacyjną i utrzymać wydajność układów redukcji emisji spalin. Olej ten należy stosować w silnikach zarówno wysokoprężnych, jak i benzynowych w samochodach osobowych oraz lekkich pojazdów użytkowych i dostawczych.
Produkt ten zalecany jest do stosowania w pojazdach Mercedes oraz w wielu samochodach osobowych i lekkich pojazdach użytkowych europejskich producentów, które wymagają specyfikacji na bazie podstawowych norm ACEA C3 oraz/lub API SN.
Właściwości i zalety
Mobil Super 3000 XE 5W-30 przyczynia się do utrzymania wydajności systemów ograniczania emisji spalin w pojazdach z silnikami zarówno wysokoprężnymi, jak i benzynowymi.
• Umożliwia przedłużoną eksploatację w podwyższonych temperaturach bez oksydacyjnego gęstnienia oleju i pogarszania jego właściwości.
• Zapewnia doskonałą płynność w niskich temperaturach umożliwiając łatwe uruchamianie silnika w zimie i szybką cyrkulację oleju w silniku.
• Długotrwała ochrona silnika przed zużyciem i gromadzeniem się osadów
• Nadaje się do stosowania w samochodach osobowych zarówno z silnikami benzynowymi jak i wysokoprężnymi, a także w lekkich pojazdach użytkowych.
Zastosowania
Mobil Super 3000 XE 5W-30 stworzono, żeby spełniać wymagania najnowszych specyfikacji olejów silnikowych wymaganych przez głównych producentów samochodów i jest kompatybilny z najnowszymi filtrami cząstek stałych DPF i katalizatorami w silnikach benzynowych i wysokoprężnych.
ExxonMobil szczególnie zaleca stosowanie oleju Mobil Super 3000 XE 5W-30:
• W samochodach osobowych i lekkich pojazdach użytkowych lub dostawczych Mercedes Zaleca się również stosowanie tego oleju silnikowego w wielu samochodach osobowych i lekkich pojazdach użytkowych lub dostawczych Volkswagen, Opel i Ford, dla których wymaga się przestrzegania specyfikacji ACEA C3 oraz/lub API SN
• W silnikach benzynowych oraz wysokoprężnych z filtrami cząstek stałych (DPF) i konwertorami katalitycznymi.
• Normalne warunki pracy oraz warunki okresowo cięższe (wliczając w tym jazdę w trybie miejskim)
Należy zawsze sprawdzić instrukcję obsługi pojazdu pod kątem zalecanej klasy lepkości i specyfikacji.
Specyfikacje i dopuszczenia
| 
             Produkt posiada aprobaty następujących producentów:  | 
        
| 
             GM dexos2  | 
        
| 
             MB-Approval 229.31  | 
        
| 
             VW 505 00  | 
        
| 
             VW 505 01  | 
        
| 
             MB-Approval 229.51  | 
        
| 
             MB-Approval 229.52  | 
        
| 
             Produkt ten jest rekomendowany do stosowania w aplikacjach wymagających:  | 
        
| 
             API CF  | 
        
| 
             FORD WSS-M2C917-A  | 
        
| 
             GM-LL-A-025  | 
        
| 
             GM-LL-B-025  | 
        
| 
             Produkt spełnia lub przewyższa wymagania następujących specyfikacji:  | 
        
| 
             ACEA C3  | 
        
| 
             API SM  | 
        
| 
             API SL  | 
        
| 
             API SN  | 
        
Właściwości fizykochemiczne i specyfikacje
| 
             Właściwości fizykochemiczne  | 
            
             
  | 
        
| 
             Klasa lepkości  | 
            
             SAE 5W-30  | 
        
| 
             Popiół siarczanowy, [%wag.], ASTM D874  | 
            
             0,8  | 
        
| 
             Gęstość w 15°C, [g/ml], ASTM D4052  | 
            
             0,85  | 
        
| 
             Temperatura zapłonu w tyglu otwartym, Cleveland Open Cup, [°C], ASTM D92  | 
            
             230  | 
        
| 
             Lepkość kinematyczna w 100°C, [mm2/s], ASTM D445  | 
            
             11,9  | 
        
| 
             Lepkość kinematyczna w 40°C, [mm2/s], ASTM D445  | 
            
             68  | 
        
| 
             Fosfor, [% wag.], ASTM D4951  | 
            
             0,08  | 
        
| 
             Temperatura płynięcia, [°C], ASTM D97  | 
            
             -36  |