Informujemy, że w celu optymalizacji treści dostępnych na naszej stronie i dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z plików cookies. Aby dowiedzieć się więcej, czym są cookies, w jaki sposób z nich korzystamy oraz jak je usunąć, sprawdź nasze Oświadczenie o cookies. Kontynuując przeglądanie strony, bez zmiany ustawień dotyczących plików cookies wyrażasz zgodę na korzystanie z cookies.zamknij
8

Mobil Delvac™ XHP ESP 10W-40

Olej do silników wysokoprężnych z redukcją emisji spalin

MOBIL DELVAC XHP ESP 10W-40

Mobil Delvac XHP ESP 10W-40 jest to bardzo wysokiej jakości olej do silników Diesla zaprojektowany, aby zapewnić smarowanie nowoczesnych, wysokowydajnych i niskoemisyjnych silników pracujących w trudnych warunkach. Zastosowane w tym oleju silnikowym wysokiej jakości oleje bazowe zapewniają doskonałą płynność w niskich temperaturach, utrzymanie lepkości w temperaturach wysokich oraz kontrolę lotności. Nowy, zaawansowany pakiet dodatków dobrano tak, aby przedłużyć trwałość silników i utrzymać sprawność systemów redukcji emisji spalin, w tym filtra cząstek stałych (DPF). Specyfikacje i dopuszczenia wskazują na przeznaczenie Mobil Delvac XHP ESP 10W-40 do stosowania także we flotach o mieszanym parku silników.

 

Właściwości i zalety

Silniki wysokiej mocy o niskiej emisji spalin wymagają dużo więcej od olejów silnikowych . Nowe konstrukcje silnika oraz stosowanie chłodnic pośrednich i turbosprężarek zwiększają obciążenia termiczne olejów. Zarówno technologie silników niskoemisyjnych, np. podwyższenie ciśnienia wtrysku paliwa, opóźnienie rozrządu, jaki i urządzenia oczyszczania spalin, wymagają olejów o lepszej odporności na utlenianie, oczyszczania się z sadzy, mniejszej lotności i kompatybilności z urządzeniami do oczyszczania spalin. Zaawansowana technologia oleju Mobil Delvac XHP ESP 10W-40 zapewnia wyjątkowe osiągi silnika, rzadkie wymiany i ochronę układów wydechowych, także wyposażonych w filtry cząstek stałych (DPF). Najważniejsze korzyści.

Właściwości Zalety i korzyści
Doskonała ochrona przed gęstnieniem oleju, osadami wysokotemperaturowymi, zbieraniem się szlamu i degradacją oleju. Pozwala na rzadkie wymiany oleju.
Przyczynia się do ochrony przed zapiekaniem się pierscieni.
Doskonałe właściwości chroniące przed zużyciem i zatarciem oraz ochrona przed zużyciem gładzi cylindra i korozją. Przyczynia się do przedłużenia trwałości silnika1
Stabilna wytrzymałość na ścinanie Bardzo mała lotność Przyczynia się do zmniejszenia spadku lepkości i zużycia oleju w ciężkich warunki pracy w wysokich temperaturach.
Mała zawartość siarki i fosforu, niski poziom popiołu Przyczynia się do ochrony urządzeń układów wydechowych, np. wyposażonych w filtry DPF.
Doskonałe właściwości w niskich temperaturach Przyczynia się do poprawy krążenia i pompowania oleju

1Oleje o sprawdzonych recepturach, takie jak Mobil Delvac, , które spełniają lub przekraczają specyfikacje branżowe lub OEM, mogą przyczynić się do ochrony silników. Aby optymalnie dobrać olej, skonsultuj się z producentem OEM. Rzeczywiste wyniki mogą się różnić w zależności od wymogów OEM, typu silnika i jego ekploatacji, warunków zastosowania i serwisu, oraz poprzednio używanego środka smarnego.

 

Zastosowania²

  • Silniki wysokoprężne do pracy w trudnych warunkach, w tym w nowoczesnych, niskoemisyjnych pojazdach Euro V/VI, technologie użytkowe, np. filtr cząstek stałych (DPF, Diesel Particulate Filter), selektywna redukcja katalityczna (SCR, Selective Catalytic Reduction), układ ciągle regenerującego się filtra (CRT, Continuously Regenerating Traps), utleniający reaktor katalityczny (DOC, Diesel Oxidation Catalysts) oraz recyrkulacja spalin (EGR, Exhaust Gas Recirculation)
  • Silniki wysokoprężne w pracy w trudnych warunkach, w których stosuje się oleje napędowe o niskiej zawartości siarki i paliwa typu biodiesel.
  • Sprzęt zasilany wolnossącymi silnikami Diesla oraz silnikami Diesla z turbo-doładowaniem
  • Pojazdy drogowe na krótkie i długie dystanse oraz autobusy
  • Pojazdy specjalne wykorzystywane w przemyśle górniczym, budownictwie oraz maszyny rolnicze

² Wymagania OEM co do zastosowań oraz częstotliwość wymiany oleju dla Twojego pojazdu lub urządzenia podano w podręczniku obsługi.

 

Specyfikacje i dopuszczenia

Olej Mobil Delvac XHP ESP 10W-40 spełnia lub przewyższa wymagania:
ACEA E9/E7/E6/E4 X
API CJ-4/ CI-4 Plus/ CI-4 X
JASO DH-2 X
DAF Extended Drain X
Cummins CES 20081 X
CAT ECF-3 X
Isuzu DEO (w/DPD Equipped Vehicles)
X

 

Olej Mobil Delvac XHP ESP 10W-40 został dopuszczony przez następujących producentów urządzeń:

Mack EO-O Premium Plus

X
MAN M 3477/ M 3575/ M 3271-1 X
MTU Oil Category 3.1 X
Volvo VDS-4/ VDS-3 X
Renault Truck RLD-3/ RLD-2 X
Deutz DQC IV-10 LA X
Scania Low Ash X
Voith Retarder Oil Class B
X
Kamaz Euro-3,-4 & -5 engines
X

 

ExxonMobil zaleca olej Mobil Delvac XHP ESP 10W-40 do zastosowań wymagających:
Renault Trucks RXD/ RGD X

 

Typowa charakterystyka fizykochemiczna

Mobil Delvac XHP ESP 10W-40
Klasa lepkości SAE 10W-40
Lepkość kin., ASTM D 445
cSt w 40ºC 90,6
cSt w 100ºC 13,6
Wskaźnik lepkości ASTM D 2270 152
Popiół siarczanowy, [wt%], ASTM D 874 1,0
Liczba zasadowa TBN, [mg KOH/g], ASTM D 2896 13
Temp. płynięcia, [°C], ASTM D 97 -36
Temp. zapłonu, [°C], ASTM D 92 236
Gęstość w 15ºC kg/l, ASTM D 4052 0,866

 

BHP

Na podstawie dostępnych informacji produkt nie ma negatywnego wpływu na zdrowie ludzkie, o ile używany jest zgodnie ze swoim przeznaczeniem i zaleceniami zawartymi w Karcie Charakterystyki (MSDS). Karty Charakterystyki (MSDS) są dostępne na żądanie u dystrybutora lub przez Internet, lub zostaną dostarczone klientom przez sprzedawcę, jeśli, i w takiej formie jak, wymaga tego prawo Produkt nie powinien być używany do innych celów niż jest przeznaczony. Utylizując zużyte oleje należy pamiętać o ochronie środowiska.

ExxonMobil Lubricants & Specialities Europe pion ExxonMobil Petroleum & Chemicals BVBA