Mobil Delvac™ XHP ESP 10W-40
Olej do silników wysokoprężnych z systemami emisji spalin
Mobil Delvac XHP ESP 10W-40 to syntetyczny, bardo wysokiej jakości olej do silników Diesla zaprojektowany, aby zapewnić smarowanie nowoczesnych, wysokowydajnych i niskoemisyjnych silników do pracy w trudnych warunkach. Oleje bazowe najwyższej jakości zastosowane w tym produkcie zapewniają doskonałą płynność w niskich temperaturach, stabilną lepkość i kontrolę lotności produktu w wysokich temperaturach. Opracowany przez ekspertów nowy i zaawansowany system dodatków pomaga wydłużyć trwałość eksploatacyjną silnika (1) i utrzymuje wydajność systemów redukcji emisji spalin, w tym filtrów cząstek stałych (DPF). Specyfikacje i dopuszczenia wskazują na przeznaczenie Mobil Delvac XHP ESP 10W-40 do mieszanych zastosowań flotowych. Mobil Delvac XHP ESP 10W-40 jest kompatybilny z biodieslem.(2)
(1) Dobrze opracowane oleje jak Mobil Delvac, które spełniają lub przewyższają specyfikacje branżowe oraz producentów OEM, potrafią pomóc chronić silniki. Aby dobrać optymalny olej do swojej aplikacji, skonsultuj się z producentem OEM. Rzeczywiście osiągnięte wyniki mogą się różnić w zależności od wymogów producentów OEM, typu silnika i jego stanu utrzymania, warunków zastosowania i serwisu, oraz w zależności od poprzednio używanego środka smarnego. (2) Należy postępować zgodnie z zaleceniami producenta OEM dotyczącymi ewentualnych korekt serwisowych.
Właściwości i zalety
Wysokoobciążone niskoemisyjne silniki stawiają większe wymagania olejom silnikowych. Mniejsze konstrukcje silnika oraz zastosowanie chłodnic pośrednich i turbosprężarek zwiększają obciążenia termiczne środków smarnych. Technologie silników o niskiej emisji spalin, takie jak m.in. podwyższenie ciśnienia wtrysku paliwa, opóźnienie wtrysku, układy oczyszczania spalin wymagają olejów o większej odporności na utlenianie, zdolności do rozpraszania sadzy, niskiej lotności i kompatybilności z systemami oczyszczania spalin. Zaawansowana technologia oleju Mobil Delvac XHP ESP 10W-40 zapewnia wyjątkową wydajność, rzadkie wymiany i ochronę układów wydechowych, także wyposażonych w filtry cząstek stałych (DPF). Olej jest zalecany do stosowania z biodieslem ze względu na doskonałą stabilność oksydacyjną i czystość tłoków. Ich kluczowe zalety obejmują:
¹ Dobrze opracowane oleje jak Mobil Delvac, które spełniają lub przewyższają specyfikacje branżowe oraz producentów OEM, potrafią pomóc chronić silniki. Aby dobrać optymalny olej do swojej aplikacji, skonsultuj się z producentem OEM. Rzeczywiście osiągnięte wyniki mogą się różnić w zależności od wymogów producentów OEM, typu silnika i jego stanu utrzymania, warunków zastosowania i serwisu, oraz w zależności od poprzednio używanego środka smarnego.
Cechy |
Zalety i potencjalne korzyści |
Doskonała ochrona przed gęstnieniem oleju, osadu powodowanym przez wysokie temperatury, gromadzeniem się osad i degradacją oleju. |
Pomaga wydłużyć okresy między wymianami oleju. Zapobiega zakleszczaniu się pierścieni. |
Doskonałe właściwości przeciwzużyciowe i przeciwzatarciowe, ochrona przed polerowaniem gładzi cylindra oraz ochrona przed korozją. |
Pomaga wydłużyć całkowity okres eksploatacji silnika ¹ |
Dobra stabilność na ścinanie Bardzo niska lotność |
Pomaga ograniczyć spadek lepkości i zużycie oleju w ciężkich warunkach pracy w wysokich temperaturach. |
Mała zawartość popiołu siarczanowego, siarki i fosforu. |
Pomaga chronić elementy układów wydechowych, również tych wyposażonych w filtry DPF. |
Doskonałe właściwości w niskich temperaturach. |
Pomaga w lepszej cyrkulacji i pompowalności oleju |
Zastosowania
• Wysoko-obciążone silniki wysokoprężne, w tym nowoczesne, niskoemisyjne silniki Euro V/VI wyposażone w systemy emisji spalin i technologie użytkowe takie jak: filtry cząstek stałych (DPF), selektywną redukcję katalityczną (SCR), układy ciągłej regeneracji (CRT), utleniający reaktor katalityczny (DOC) oraz system recyrkulacji spalin (EGR).
• Wysoko obciążone silniki wysokoprężne, w których stosuje się oleje napędowe o niskiej zawartości siarki i paliwa typu biodiesel.
• Urządzenia zasilane wysokoprężnymi silnikami wolnossącymi i z turbosprężarkami
• Autobusy i samochody ciężarowe pracujące na krótkich i długich dystansach.
• Maszyny robocze w przemyśle górniczym, budownictwie oraz maszyny rolnicze
(2) Wymagania producentów OEM co do zastosowań oraz częstotliwość wymiany oleju dla Twojego pojazdu lub urządzenia podano w podręczniku obsługi.
Specyfikacje i dopuszczenia
Produkt posiada następujące aprobaty: |
MAN M 3775 |
MACK EOS-4.5 |
Mack EO-O Premium Plus |
RENAULT TRUCKS RLD-2 |
RENAULT TRUCKS RLD-3 |
VOLVO VDS-3 |
VOLVO VDS-4 |
VOLVO VDS-4.5 |
DQC IV-18 LA |
Cummins CES 20081 |
Cummins CES 20086 |
DTFR 15C110 |
Produkt ten jest rekomendowany do stosowania tam, gdzie wymaga się: |
MAN M 3271-1 |
MAN M 3575 |
IVECO 18-1804 TLS E9 |
Scania Low Ash |
MAN M 3477 |
Produkt spełnia lub przewyższa wymagania następujących specyfikacji: |
ACEA E4 |
ACEA E7 |
API CI-4 |
API CI-4 PLUS |
API CH-4 |
API CJ-4 |
API CK-4 |
Caterpillar ECF-3 |
DAF Extended Drain |
ISUZU DEO (samochody z DPD ) |
JASO DH-2 |
ACEA E11 |
Właściwości fizykochemiczne i specyfikacje
Własności fizykochemiczne |
|
Gęstość w 15.6ºC, [kg/l], ASTM D4052 |
0,861 |
Temperatura zapłonu w tyglu otwartym, Cleveland Open Cup, [°C], ASTM D92 |
232 |
Lepkość kinematyczna w 100°C, [mm2/s], ASTM D445 |
13,7 |
Lepkość kinematyczna w 40°C, [mm2/s], ASTM D445 |
91 |
Temperatura płynięcia, [°C], ASTM D97 |
-30 |
Wskaźnik lepkości, ASTM D2270 |
153 |
Liczba zasadowa TBN, [mgKOH/g], ASTM D2896 |
13,2 |
Zdrowie i bezpieczeństwo
Wszystkie informacje dotyczące zdrowia, bezpieczeństwa i środowiska znajdują się w Karcie Charakterystyki Produktu (MSDS), która jest dostępna na stronie internetowej: www.msds.exxonmobil.com/psims/psims.aspx