Mobil Delvac™ 1 ESP 5W40
Wysokiej jakości, zaawansowany, syntetyczny olej silnikowy o niskiej zawartości popiołu do silników wysokoprężnych
                        Mobil Delvac 1™ ESP 5W-40 jest zaawansowanym, syntetycznym olejem do wysoko obciążonych silników wysokoprężnych, który przyczynia się do wydłużenia trwałości eksploatacyjnej silnika jednocześnie zapewniając możliwość wydłużenia okresów między wymianą¹ i oszczędność paliwa² dla nowoczesnych i najnowszych silników pracujących w trudnych warunkach. Produkt ten został opracowany w celu zapewnienia wyjątkowej wydajności w nowoczesnych i starszych, wysoko obciążonych silnikach, w tym silnikach z systemami kontroli emisji spalin. Mobil Delvac 1 ESP 5W-40 jest rekomendowany do szerokiej gamy zastosowań o wysokich obciążeniach i trudnych warunkach pracy w pojazdach drogowych i maszynach roboczych pracujących w transporcie, przemyśle górniczym, przemyśle drzewnym, budownictwie i rolnictwie.
Doskonała wydajność oleju Mobil Delvac 1 ESP 5W-40 jest efektem szerokiej współpracy pomiędzy czołowymi producentami sprzętu i zastosowaniem nowoczesnych technologii w środkach smarnych. Produkt spełnia lub przewyższa wymagania niektórych z najnowszych specyfikacji ACEA i API dla olejów do silników wysokoprężnych, jak również wymagań czołowych europejskich, amerykańskich i japońskich producentów silników.
¹ W instrukcji obsługi urządzenia podano wymagania producentów OEM dotyczące wymaganej specyfikacji oleju dla danej aplikacji oraz częstotliwość wymiany oleju w Twoim pojeździe lub urządzeniu.
² W porównaniu do oleju silnikowego klasy 15W-40. Rzeczywiste oszczędności zależą od typu pojazdu i silnika, temperatury zewnętrznej i ciśnienia, warunków jazdy oraz klasy lepkości dotychczas stosowanego oleju silnikowego.
Właściwości i zalety
Mobil Delvac 1™ ESP 5W-40 to doskonały środek smarny do smarowania nowoczesnych silników najnowszych generacji wyposażonych w systemy oczyszczania spalin. Został opracowany przez firmę ExxonMobil w celu utrzymania doskonałej stabilności oksydacyjnej³, a jednocześnie zapewnienia wyjątkowej płynności w niskich temperaturach, dobrej pompowalności i płynnego rozruchu w niskiej temperaturze do -35 ° C. Właściwości te, w połączeniu z doskonałym pakietem dodatków uszlachetniających zapewniających doskonałą ochronę przed zużyciem zapewniają długi czas pracy silnika. Formulacja o niskiej zawartości popiołu chroni jednocześnie wszystkie urządzenia do oczyszczania spalin, aby spełnić wymagania dotyczące czystszego powietrza. Zaawansowana czystość silnika zapobiega gromadzeniu się osadów i utrzymuje silnik jak nowy, zapewniając długą i wydajną pracę silnika.
³ Oparte na specyfikacji branżowej PC-11.
| 
             Właściwości  | 
            
             Zalety i potencjalne korzyści  | 
        
| 
             Doskonała pompowalność w niskich temperaturach  | 
            
             Niezawodny start silnika i ochrona przez zużyciem w niskich temperaturach  | 
        
| 
             Doskonała ochrona przed zużyciem  | 
            
             Redukcja zużycia elementów silnika i wydłużenie jego czasu pracy  | 
        
| 
             Doskonała stabilność oksydacyjna³  | 
            
             Długie okresy między wymianami oraz ograniczenie ilości odpadów  | 
        
| 
             Doskonała odporność na korozję  | 
            
             Doskonała ochrona krytycznych elementów silnika w wilgotnych warunkach  | 
        
Zastosowania
Rekomendowany przez ExxonMobil do następujących zastosowań:
• Silniki najnowszych generacji oraz wysoko obciążone silniki wysokoprężne z turbosprężarką, systemem wtrysku bezpośredniego i systemami emisji spalin i ze wszystkimi systemami oczyszczania spalin
• Pojazdy drogowe pracujące w warunkach wysokich prędkości/wysokich obciążeń oraz pojazdy pracujące w trybie jazdy miejskiej (start-stop)
• Maszyny robocze pracujące w warunkach wysokich obciążeń/niskich prędkości
• Urządzenia napędzane silnikami wysokoprężnymi amerykańskich i europejskich producentów OEM
• Wysoko obciążone silniki benzynowe oraz floty mieszane
• Urządzenia chłodnicze
Specyfikacje i dopuszczenia
| 
             Produkt posiada następujące aprobaty:  | 
        
| 
             Cummins CES 20081  | 
        
| 
             Cummins CES 20086  | 
        
| 
             Detroit Fluids Specification 93K218  | 
        
| 
             Detroit Detroit Fluids Specification 93K222  | 
        
| 
             MACK EOS-4.5  | 
        
| 
             MTU Oil Category 2.1  | 
        
| 
             VOLVO VDS-4.5  | 
        
| 
             RENAULT TRUCKS RLD-3  | 
        
| 
             DTFR 15C100  | 
        
| 
             Produkt spełnia lub przewyższa wymagania następujących specyfikacji:  | 
        
| 
             API CK-4  | 
        
| 
             API CJ-4  | 
        
| 
             API CI-4 PLUS  | 
        
| 
             API CI-4  | 
        
| 
             API CH-4  | 
        
| 
             API SM  | 
        
| 
             API SN  | 
        
| 
             JASO DH-2  | 
        
| 
             Caterpillar ECF-3  | 
        
| 
             ACEA E7  | 
        
| 
             ACEA E11-22  | 
        
Właściwości fizykochemiczne i specyfikacje
| 
             Własność  | 
            
             
  | 
        
| 
             Klasa lepkości  | 
            
             SAE 5W-40  | 
        
| 
             Lepkość kinematyczna w 40°C, [mm2/s], ASTM D445  | 
            
             84  | 
        
| 
             Lepkość kinematyczna w 100°C, [mm2/s], ASTM D445  | 
            
             13,8  | 
        
| 
             Lepkość względna CCS w 30°C, [mPa.s], ASTM D5293  | 
            
             6510  | 
        
| 
             MRV w -35°C, [mPa.s], ASTM D4684  | 
            
             16800  | 
        
| 
             Lepkość HTHS w 150°C1x10(6) sek(-1), [mPa.s],, ASTM D4683  | 
            
             3,8  | 
        
| 
             Wskaźnik lepkości, ASTM D2270  | 
            
             169  | 
        
| 
             Popiół siarczanowy, [%wag.], ASTM D874  | 
            
             1  | 
        
| 
             Liczba zasadowa TBN, [mgKOH/g], ASTM D2896  | 
            
             12  | 
        
| 
             Temperatura płynięcia, [°C], ASTM D97  | 
            
             -48  | 
        
| 
             Temperatura zapłonu w tyglu otwartym, Cleveland Open Cup, [°C], ASTM D92  | 
            
             233  | 
        
| 
             Gęstość w 15.6°C, [g/cm3], ASTM D4052  | 
            
             0,852  | 
        
Zdrowie i bezpieczeństwo
Wszystkie informacje dotyczące zdrowia, bezpieczeństwa i środowiska znajdują się w Karcie Charakterystyki Produktu (MSDS), która jest dostępna na stronie internetowej: www.msds.exxonmobil.com/psims/psims.aspx